Data Science

Hot ITem is in hart en nieren een databedrijf. We weten heel goed hoe je data opslaat en beschikbaar stelt in de vorm van informatie, hoe je deze informatie koppelt aan de besturing en hoe je data kunt analyseren om verbeterpotentieel te vinden in de operationele processen. Steeds belangrijker daarbij wordt de vraag hoe je business analytics effectief kunt inzetten als ondersteuning voor besluitvorming. En dan met name analytics waarmee je kunt voorspellen (predictive analytics) en die je kunt implementeren in de operationele processen (prescriptive analytics). Voor die specifieke analyticsdiensten is een ander type mens met andere expertise nodig: data scientists met een wiskundige, statistische of econometrische achtergrond.

Future Facts

Onze dochteronderneming Future Facts is gespecialiseerd in deze dienstverlening en helpt bedrijven en overheden met behulp van slimme analyses extra waarde uit de data te halen. Future Facts is een jong, dynamisch bedrijf met een passie en geloof in de kracht van feiten.

Binnen het vakgebied Data Science hebben we twee primaire projectrollen gedefinieerd. Het kan goed zijn dat je nog niet alle aspecten van een bepaalde rol beheerst. Dat is geen probleem, binnen Future Facts krijg je alle ruimte om je kennis up-to-date te krijgen en te houden. Daarnaast zijn de rollen niet vastomlijnd en kun je dus ook andere facetten oppakken die je leuk lijken. Bovendien is er ruimte tot publiceren.

Data Scientist

Als Data Scientist bij Future Facts zet je geavanceerde dataminingtechnieken in waarmee je patronen ontdekt en voorspellingsmodellen ontwikkelt. Minstens zo belangrijk is de implementatie van het model in de organisatie, waarbij je zorgt dat het ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden in de bedrijfsprocessen.

Business Analytics Consultant

Als Business Analytics Consultant bij Future Facts ben je verantwoordelijk voor het analyseren van (big) databronnen en het slim vertalen van deze informatie naar acties waarmee processen verbeterd kunnen worden. Denk hierbij aan marketingcampagnes, sales- en orderprocessen, operationele processen en klantcontactstrategie. Je bent een sparringpartner voor senior management op jouw expertisegebied en legt de link tussen de businessvraagstukken en mogelijke oplossingen die gegevens / data daarvoor bieden. Daarnaast adviseer je bij het succesvol organiseren van Business Analytics.