BI-Beheer

Ter ondersteuning van onze dienstverlening bieden we beheer van datawarehouses en BI-omgevingen. Dit kan flexibel worden ingericht van consultancy of functionele ondersteuning tot 24x7 proactief technisch beheer. Het beheer van dit soort omgevingen vereist meer businesskennis, flexibiliteit en snelheid dan generieke IT-beheerpartijen kunnen bieden. We leggen daarbij de focus op het gebruik van BI en het continu blijven incasseren van baten.

Binnen het vakgebied Business Intelligence Beheer hebben we twee primaire projectrollen gedefinieerd. Het kan goed zijn dat je nog niet alle aspecten van een bepaalde rol beheerst. Dat is geen probleem, binnen Hot ITem krijg je alle ruimte om je kennis up-to-date te krijgen en te houden. Daarnaast zijn de rollen niet vastomlijnd en kun je dus ook andere facetten oppakken die je leuk lijken.

Database Administrator

Als Database Administrator bij Hot ITem zorg je voor een optimale technische omgeving waarbij je je richt op infrastructurele en DBA-zaken. Je zet de initiële omgeving op, faciliteert ontwikkelaars, zorgt voor een soepele overdracht tussen de (OTAP-)omgevingen en draagt zorg voor een veilige omgeving (waaronder security, autorisatie en recovery). Naast de focus op een soepele overdracht van ontwikkeling naar beheer wordt jouw technische specialisme ingezet bij het inschatten van nieuwe technische uitdagingen en het meedenken over performance aspecten.

Je werkt vooral met beheertooling, OS-en en scripting. Van de BI- en DWH-ontwikkelsoftware die binnen Hot ITem gebruikt wordt, weet je andere zaken dan de DWH- en BI-ontwikkelaars. Je hoeft niet te weten hoe je in die tools datawarehouses maakt of rapportages ontwikkelt, maar je weet alles van configuratie, installatie, performance, monitoring en features in combinatie met de infrastructuur die wordt gebruikt. Vanuit deze kennis ben je een onmisbare schakel tijdens zowel de ontwikkel- als beheerfase en coach je ontwikkelaars en beheerders op deze vlakken.

Systeembeheerder

Als Systeembeheerder bij Hot ITem zorg je voor een goed werkende infrastructuur en een veilig en stabiel netwerk bij de klant of intern bij Hot ITem. Je bewaakt, onderhoudt en verbetert de Hot ITem (klant)-omgevingen en streeft ernaar het aantal storingen te minimaliseren en systemen zo goed mogelijk draaiende te houden. Voor deze rol is het belangrijk dat je snapt wat problemen voor de klant betekenen, zodat je goed kunt inschatten wat de consequenties zijn. Je komt met oplossingen die aansluiten bij de wensen van de klant, maar je moet ook nee kunnen zeggen en alternatieven kunnen voorstellen. Daarnaast kijk je welke innovaties er in de markt zijn en leg je de link tussen nieuwe ontwikkelingen en mogelijke praktische toepassingen binnen beheer. Bij incidenten heb je een regiefunctie. Je zorgt voor de communicatie tussen systeembeheer en applicatiebeheer, om te komen tot een optimale dienstverlening aan klanten.